Зворотній дзвінок
Зворотній дзвінок

Успішність аграрних підприємств, що займають лідерські позиції на ринку, значною мірою обумовлена ефективністю та оперативністю прийняття управлінських рішень, прийняття яких базується не тільки на особистому досвіді керівника, але і на можливості отримання своєчасних, точних та повних даних про всі ресурси компанії. У сучасному сільському господарстві для отримання і обробки такої інформації використовуються комплексні системи управління земельними активами, управління аграрними технологіями та системи моніторингу техніки. Про спільний досвід успішного впровадження таких інновацій в національній агропромисловій групі Agricom Group розповів її Виконавчий директор Петро Мельник та директор компанії SmartFarming Артем Бєлєнков.

Внутрішні потреби та пропозиції ринку

Запуску будь-якої нової технології в компанії передує процес аналізу видів діяльності структурних підрозділів, визначення вже наявних механізмів вирішення завдань та можливих способів їх поліпшення. Інакше кажучи – визначення внутрішніх потреб та співставлення їх із продуктами, які пропонує ринок.

«В нашому випадку була необхідність у створенні бази даних земельного банку всіх підприємств групи з можливістю експорту інформації до корпоративної СУП. Крім того, ми виявили потребу в оперативному доступі до технологічних карт полів та їх паспортів. І третім блоком була база даних місцезнаходження техніки з можливістю контролю використання палива. Так, скажімо для впровадження ефективної логістики на підприємствах групи, необхідно, в тому числі, запровадити блочну систему ведення рослинництва, для реалізації якої має бути проведений аналіз технологічних карт полів з прив’язкою до конкретної місцевості у комплексі з контролем техніки в режимі реального часу та історичних даних. В результаті маємо умовну схему «контури полів – місцевість – техніка». Ринок пропонував велику кількість різноманітних варіантів, проте, керуючись такими критеріями, як комплексність, функціональність та співвідношення ціна/якість, ми зупинилися на наступному рішенні, яке дозволило за допомогою мінімальної кількості програмних продуктів створити гнучку, повноцінну та універсальну систему управління агробізнесом з можливістю конфігурувати її в залежності від зміни потреб», – говорить виконавчий директор Agricom Group Петро Мельник. 

Виходячи з потреб компанії, спеціалістами SmartFarming було розроблено наступну структуру проекту:

Корпоративна система управління аграрними технологіями

Відправною точкою впровадження проекту було визначення точних контурів полів. Це дозволило раціоналізувати бюджет компанії, так як він безпосередньо залежить від кількості гектар в обробітку. Потім за допомогою аграрних ГІС було створено єдину базу даних по полях та історії їх обробітку. Дане ПЗ дозволило вести аналітику по кожному полю, підключати матриці рельєфу і створювати тематичні карти. Також до системи було підключено супутниковий моніторинг стану посівів на щотижневій основі організовано консультації по знімках стану посівів. Маючи в системі всю базову інформацію по полях і дані супутникового моніторингу, керівництво отримало змогу проводити детальний аналіз причин отриманої врожайності і визначити, що саме вплинуло на кінцевий результат.

Корпоративна система управління земельним банком

Використовуючи геоінформаційні системи було створено єдину електронну карту земельних ділянок компанії, до якої прив’язано базу реєстрів за договорами оренди, а також форми для введення даних і шаблони звітів. За допомогою ГІС було проведено розмежування прав доступу відповідно до конкретних підрозділів. Це забезпечило захист даних і значно підвищило ефективність роботи співробітників. З’єднання цієї системи з електронною картою полів дало можливість контролювати рух земельних ділянок як об’єкта власності. Компанія Agricom Group отримала гарну візуалізацію і аналітику по земельних ділянках, що полегшує проведення оперативного моніторингу змін у земельному банку і його планування.

Корпоративна система GPS-моніторингу техніки, агрегатів та автотранспорту

На третьому етапі проекту було впроваджено систему управління технікою. Вона включала в себе системи комплексного обліку палива по ланцюжку АЗС-бензовоз-техніка-витрати на полі, а також диспетчерську службу і систему оперативного планування та обліку фактичних робіт сільгосптехніки компанії. Це одразу дозволило знизити витрати компанії на пальне більше ніж на 500 літрів за один календарний місяць, завдяки створенню прозорих ланцюжків руху ПММ, веденню обліку і контролю за якістю та об’ємом виконаних робіт на полях.

«З самого початку це був надзвичайно цікавий проект для нас, оскільки він поєднував в собі системний підхід і комплексність вирішення питань управління,» – розповідає Артем Бєлєнков. «Впровадження даного проекту дало позитивні результати не тільки для Agricom Group, в процесі співпраці ми самі росли як компанія. Оскільки Agricom Group активно розвивається, під час реалізації проекту необхідно було не тільки вдосконалити ряд програмних продуктів, а і проявити гнучкість в питаннях конфігурації проекту. Значну роль відіграла організаційна структура Agricom Group та проектна команда клієнта: виконавчий директор компанії, керівник поетку та IT-спеціалісти. Їх мотивація та зацікавленість допомогли прискорити реалізацію проекту та підвищити його ефективність».

Слід чітко усвідомити, що сьогодні інноваційні технології – це незамінна складова будь-якої галузі, вони значно підвищують продуктивність підприємств. А враховуючи орієнтацію Agricom Group на найновіші технологічні рішення, а також інтенсивний зріст у напрямку рослинництва, автоматизація системи управління компанією стала необхідністю. Крім того, впроваджуючи сучасні технології в рослинництві, ми підвищуємо контроль активів компанії, прозорість процесів та інформаційне забезпечення менеджменту, знижуємо ризики ведення бізнесу, як в короткостроковій перспективі, так і в довгостроковій.

Консультант
Залиште контакти та отримайте безкоштовну консультацію!

    Дякуємо!
    Ваша заявка вже обробляється

    Незабаром ми з Вами зв’яжемося